Lokalerna

Våra ljusa fina lokaler på Läroverksvägen, centralt Lidingö, ritades av arkitekt Bengt Gate och har varit skola sedan de första eleverna började 1960.  Då hette skolan södra avdelningen i Lidingö Högre allmänna Läroverk och bestod av flera byggnader där Christinaskolan (fsk-9)  finns och är gymnasiets "lillasyster". En undervisningsmiljö med gamla skolanor får nu en ny modern utbildning. Vi har stora undervisningssalar för helklass, mindre grupprum, studierum, bibliotek, uppehållsrum, aula, matsal etc. I skolans direkta närhet finns bl a Gångsätrahallen, Bodalshallen, en nybyggd handbollshall, fotbollsplan och flera friluftsområden. Det finns buss, Lidingöbana och cykelvägar precis i närheten.